Aankomst en 2e dag in Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Aankomst en 2e dag in Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Aankomst en 2e dag in Aarhus

Blijf op de hoogte en volg Christel

11 Maart 2014 | Denemarken, Århus

Maandag om half 11 vertrok ik met de auto richting Düsseldorf. Wat vond ik het spannend om dan toch eindelijk voor een aantal maanden naar het buitenland te gaan. Gelukkig was Selma erbij en heeft ze me een beetje kunnen geruststellen. Toen we aankwamen op de luchthaven wilde we gaan inchecken en mijn grote koffer lozen. Toen ik mijn koffer op de weegschaal zette bleek dat het te zwaar was net zoals mijn handbagage. Dus toen moest ik daar voor die balie mijn koffer overhoop halen om nog een aantal spullen eruit te gooien. Dit zorgde toch wel voor wat stress. Gelukkig zijn we hierna nog wat gaan drinken voordat ik vertrok. Dit zorgde ervoor dat ik weer wat minder stressig was. Om 10 over 1 moest ik boarden en moest er afscheid worden genomen. Na de nodige tranen ben ik door de douane naar mijn vliegtuig moeten rennen. Ik was namelijk al wat te laat. Gelukkig waren ze bij het boarden ook iets te laat dus het kwam allemaal perfect uit. Na een perfecte vlucht in een ini mini vliegtuigje kwam ik aan in Kopenhagen. Hier kocht ik een treinkaartje naar Aarhus. Het vinden van de goede trein was nogal een gedoe. Iedereen op het perron was namelijk niet van Denemarken. Men was onderling aan elkaar aan het vragen of dat hun juiste trein was. Na een tijdje had ik een vrouw gevonden die deens was en me kon vertellen welke trein ik moest pakken. Ik ben uiteindelijk 3,5 uur onderweg geweest voor ik aankwam in Aarhus. Het was wel een mooie treinreis die me door heel Denemarken bracht. Dus ik heb al aardig wat van de steden en het landschap kunnen zien. Om half 8 kwam ik aan en werd ik opgewacht door Nanna en Julie. Twee Social Work studenten uit Aarhus. Ik ben met hun wat boodschappen gaan doen en daarna de taxi naar mijn kamer gepakt. Ik zit in een student dorm met 11 andere studenten. Het is een heel studenten complex, er wonen ongeveer iets van 500 studenten hier. In de student dorms is een grote keuken, iedereen heeft zijn eigen kastje en koelkast er is een grote eetruimte en tv kamer. Dat is echt ontzettend fijn. Ik zit ongeveer 15 min met de bus van het centrum. Er zit ook een sportruimte, supermarkt etc hier. Dus eigenlijk is het gewoon een compleet dorp. De student dorm waar ik in zit deel ik met 4 Denen, 2 duitsers, 1 amerikaan, 1 uit India, 2 Italianen, 1 uit Korea. Dus het is behoorlijk internationaal

Vandaag heb ik geprobeerd uit te slapen (ik heb veel te lichte gordijnen dus de zon schijnt er om 7 uur smorgens al doorheen). Ik heb vandaag niet veel gedaan, maar ook toch weer wel. Ik heb de buurt een beetje verkend en ben naar de supermarkt gegaan. De aldi ligt op 10 minuten lopen van mijn gebouw, ideaal dus! Daarna heb ik heerlijk in de zon gelegen op mijn balkon. Het was hier vandaag namelijk rond de 18 graden. Echt heerlijk weer dus! Daarna kwam Nanna langs om de stad te gaan verkennen. Maar eerst zijn we met de Italianen wat gaan drinken op het gras met een stel andere studenten. Hier zaten onder andere 3 andere Nederlanders bij. Wel grappig dat je Nederlanders bijna altijd overal tegenkomt.
We zijn een uurtje gebleven en hierna heb ik met Nanna de bus naar het centrum gepakt en hebben we met Julie afgesproken. Toen zijn we door het centrum gelopen en hebben ze de plek laten zien waar ik stage ga lopen. Dit ligt echt midden in het centrum. Het centrum van Aarhus is best groot en erg mooi. Het is een gezellig centrum met veel studenten! We zijn samen nog wat gaan eten en daarna heb ik de bus teruggepakt naar het studentencomplex. Morgen begint mijn eerste stagedag, spannend!

  • 12 Maart 2014 - 06:20

    Pauline:

    Leukkkk! Coole fotos ook!! Heel veel plezier! X

  • 12 Maart 2014 - 07:50

    Anita:

    Christel,
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit in het stuidentenhuis. Je lijkt ook al echt een beetje ingeburgerd. Maar daar heb jij sowieso geen problemen mee. Heel veel succes met het starten van je stage. geniet er maar van!
    Vanuit Klimmen is het nog een beetje onwerkelijk dat je nu echt weg bent.
    Veel liefs van Mams

  • 12 Maart 2014 - 16:43

    Amber:

    So Christel, dat klinkt als een gezellige eerste twee dagen(:
    Veel succes met je eerste stagedag morgen! Waar ging je ook alweer stage lopen? xd
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christel

Een reisgrage meid die niet genoeg plekken op de wereld kan ontdekken.

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 11716

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 20 Mei 2015

Bachelor thesis Canada

10 Maart 2014 - 06 Juli 2014

Denemarken, Aarhus

21 December 2013 - 06 Januari 2014

China

24 December 2012 - 07 Januari 2013

AMERIKA 2012/2013

Landen bezocht: