Laatste avond Xian - Reisverslag uit Xincheng, Taiwan van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Laatste avond Xian - Reisverslag uit Xincheng, Taiwan van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Laatste avond Xian

Blijf op de hoogte en volg Christel

01 Januari 2014 | Taiwan, Xincheng

Dit zal een van onze laatste verslagen uit China worden, er staan namelijk nog maar 2 steden op de planning. We hebben onze tassen weer ingepakt wat zo onderhand een routine begint te worden. Morgenochtend moeten we vroeg uit de veren. Voor ons dit keer geen slaaptrein (we begonnen net te wennen aan die snurkende Chinezen) maar we gaan dit keer met de hogesnelheidstrein richting Luoyang. Luoyang wordt omschreven als de stad waar de Chinese nederzetting is ontstaan. Weer een stad vol historie en cultuur. We gaan ook een bezoekje brengen aan de Shaolin temple, dit is de ontstaanplek van de vecht kunst en het hedendaagse boeddishme. We zullen dus weer wat van de Chinese geschiedenis gaan zien en hopelijk hierna echte vechtmeesters zijn.

Op 29 december zijn we heel vroeg in de ochtend aangekomen in Xian. Tijdens de treinrit kwamen we voor de eerste keer een westers meisje tegen. Zij kwam uit Nieuw Zeeland en liep stage in Beijing. Zij moest ook richting xian. Xian is weer een wereld van verschil vergeleken met Pingyao. Dit was een kleine stad met veel oude gebouwen. Xian is een stad met 10 miljoen inwoners en een modern centrum die wat meer westers aandoet. Voor ons was het een opluchting om in een stad te komen die ook wat hygiënischer leek (voor Chinese begrippen). Ons hostel ligt midden in de levendigste wijk van xian, de moslimwijk. Hier kun je ontzettend lekker eten en het krioelt hier van de locals die een lekker hapje komen eten. Zelf konden we het natuurlijk ook niet laten om een paar hapjes te proberen. Als je in Xian bent kan een bezoek aan het terracotta leger natuurlijk niet ontbreken. Gisteren ging bij ons dan ook al vroeg de wekker om hier een bezoekje aan te brengen. We vonden het minder indrukwekkend dan andere dingen die we tot nu toe hebben bezocht. Het was wel indrukwekkend om te horen dat ze tot nu toe nog naar 0,03% hadden gevonden en dat het zeker nog wel 100 jaar gaat duren voordat ze de rest allemaal hebben opgegraven.
Die avond was natuurlijk nieuwjaar! We hadden afgesproken met het meisje uit nieuw Zeeland en een Fins meisje om dit in een café te gaan vieren. Voor de Chinezen was het nog niet het officiële nieuwe jaar helaas, dat vind pas plaats op de 19e januari. Hierdoor werd er ook nog niet groots uitgepakt, wel vloog ons af en toe een rotje om de oren.
We zijn dus in een 80"s bar beland waarvan we het concept 80"s nog steeds niet begrijpen. Het was wel heel erg gezellig. In deze bar hebben we een aantal Jeff Chengs ontmoet(denk aan dronken chinezen die karaoke doen). Het was erg leuk en ze waren onder de indruk van ons westerlingen, helaas konden ze alleen geen woord Engels. Er kon nog net duidelijk gemaakt worden dat een van de jongens me op Hermelien van Harry Potter vond lijken. Toch was er een soort band ontstaan toen er samen werd afgeteld tot het nieuwe jaar.
Vandaag hebben we voor het eerst echt uit kunnen slapen, hier hebben natuurlijk uitgebreid gebruik van gemaakt (tot 1 uur) hierna zijn we nog even de stad in geweest en zijn we op zoek gegaan naar de H&M wat nog een hele zoektocht bleek (denk aan 2 uur lopen). We hebben namelijk ondervonden dat ze Chinezen niet echt fashion sense hebben, of nouja niet onze smaak hebben.
Morgen dus weer om kwart voor 6 opstaan om de trein te pakken!!

Gelukkig nieuwjaar nog aan iedereen!! Wij gaan genieten van onze laatste dagen in China.

• 01 Januari 2014 - 20:46

Marcel:

Dag dames, op de eerste plaats een gelukkeig ,gezond en een behoudend terugreis gewenst vanuit klimmen.
    juliie hebben alweer veel cultuur opgesnoven en ook westerse indrukken opgedaan.
    we wensen jullie op juliie laaste dagen nog veel reispelzier toe en zien elkaar dan zondag middag in brussel weer!!!

gr pap ,mam and the kids met aanhang

• 01 Januari 2014 - 21:08

Myrthe :

Hello ladies,

A happy newyear!!

Leuke verhalen wat je allemaal in het verslag zet, zo krijg je soms wel een beeld over china.

Ik hoop dat je genoten heb van het lekkere eten daar en dat je staat te poppelen op de pizza wat je zondag gaat krijgen (zellfgemaakt) van ons met oliebollen en waffels!!
    Shop ze nog en ik zie je dan zondagmorgen thuis, want het past niet allemaal in de auto.

=XoXo= Je zus :)

• 02 Januari 2014 - 10:12

Pap&Mam:

Hoi Hoi Globetrotters,
    In het nieuwe jaar Op hoge snelheid door Chinaland, we volgen jullie op de voet, ha,ha
    We genieten van jullie reisverhalen. Nu op de terugweg naar Being nog even genieten
    interessante belevenissen.
    Wij stellen ons zo voor een massa Chinezen en twee westerse schoonheden!
    We lezen het misschien nog?
    Een welbehouden terugreis toegewenst.
    Liefs uit Grijzegrubben
    Pap&Mam, Chico en tante Els en Luukske.