Aangekomen in Datong - Reisverslag uit Datong, China van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Aangekomen in Datong - Reisverslag uit Datong, China van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Datong

Blijf op de hoogte en volg Christel

25 December 2013 | China, Datong

Vanmorgen om 6 uur "s morgens zijn we na een 6 uur durende treinreis aangekomen op onze tweede bestemming; het geschiedenisrijke Datong.

Gisteren was onze laatste dag in Beijing, we hebben niet heel veel gedaan. We zijn naar de silk market geweest waar we weer een paar leuke dingen hebben gescoord (waaronder weer nieuwe schoenen voor een paar euro) daarna hebben we de taxi teruggenomen naar het hostel. Hier kwamen we voor het eerst andere Nederlanders tegen die ook in ons hostel zaten. Zij waren 5 dagen in Beijing waarna ze doorgingen naar het noordelijkste punt van China waar ze een schaatstour gingen organiseren. Zij vertelde ons nog dat je niet dichter bij het oude centrum van Beijing kon zitten en dat ons hostel dus perfect lag.
Rond 7 uur werden we opgehaald om richting het treinstation te gaan. Het was heel fijn dat we hier naartoe geleid werden want het was echt een doolhof op het station. Hier hebben we uiteindelijk 4 uur moeten wachten op onze hardsleeper. Wachten op het station was als een hele ervaring op zich. Voor de meeste Chinezen waren wij een echte bezienswaardigheid. Ze kwamen naast ons staan en kijken wat we aan het doen waren. Ze waren vooral onder de indruk van de Sudoku die we aan het maken waren. Ze begrepen er niet veel van. Zo af en toe werd er ook nog een foto van ons gemaakt en werd kan verteld dat we erg mooie meisjes waren met een gladde huid, haha. Flirten op z'n Chinees 2.0.
Om kwart over 10 konden we de trein instappen. Iedereen wilde zo snel mogelijk de trein in en een plekje bemachtigen. In de trein hingen 3 bedden boven elkaar en het was gewoon een grote ruimte. Die trein was ook echt weer een aparte ervaring, hier werden we ook weer ontzettend veel aangestaard.

Na 6 uur kwamen we dus aan in Datong. Je hoefde je geen zorgen te maken dat je je halte zou missen je werd namelijk gewoon wakker gemaakt. Toen we uit het station kwamen werden we wel in een keer belaagd door een horde Chinezen die ons allemaal een taxi wilde aanbieden. Dus wij liepen zo snel als we konden naar ons hotel, wat echt ontzettend luxe is. Vanmiddag wilde we nog even de stad verkennen, dus wij wilde bij de receptie om informatie vragen. Hier sprak dus echt niemand Engels. Na veel voet en handgebaren hebben we uiteindelijk een taxi chauffeur aan de lijn gekregen die redelijk Engels sprak en een private tour organiseerde. We konden weer opgelucht ademhalen. Hij heeft ons vandaag rondgereden door Datong. Echt een ongelofelijke mooie en oude stad! Heeft nog heel veel boeddhistische tempels. We merkten wel dat we in de stad door iedereen werden nagestaard en dat ook een paar mensen op ons af kwamen en ons een goede reis toewensten. Chinezen zijn echt ontzettend nieuwsgierig. We hebben nu wel veel meer een gevoel alsof we meer afgesloten zijn van de buitenwereld omdat hier gewoon niemand Engels spreekt en wij echt de enige westerlingen zijn. Toch kunnen we iedereen de stad aanraden! Voor Chinese begrippen is het een kleine stad (maar 1 miljoen inwoners) maar er is veel te zien. Morgen gaan we naar de kloosters en de yuang boeddha's
(Foto's volgen nog)

Fijne kerst iedereen!!

• 25 December 2013 - 12:57

Marcel :

Nou Crissy.
    allereerst voor jullie allebei een HELE fijne, gezonde en behouden Kerst toegewenst.
    Op zoek naar bezeinswaardigheden in het verre buitenland, zijn jullie vooor de Chiinezen een echte bezienswaardigheuid.zo komt iedereen aan zijn trekken ,
    Weer een leuk reisverslag, klinkt vanuit het dorpje klimmen heel spannend, maar fijn om jullie te blijven volgen.
    jullie hebben nog geen grapjes gehoord of gemaakt over nummertje 39 ????
    we zijn net even bij Opa U'berg geweest en een kopje koffie gedronken, vanmiddag gaan we naar spaubeek, juliie reis zal wel besproken woden!!!
    verder nog een verdere goede reis,geniet ervan en tot het volgende verslag
    gr Pap

• 25 December 2013 - 13:16

Oma:

Lieve Christel,

Ik heb jou verslag gelezen, wat ik prachtig vond.
    Ik wens je hele fijne kerstdagen en nog een hele fijne vakantie.

Heel veel groeten en kusjes van Oma
    (Ook voor Pauline)

• 25 December 2013 - 20:07

Liesbeth Hendrix:

Hee dames, wat ontzettend leuk om jullie reis zo mee te maken!
    Gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Leuke foto's ook.
    Enneuh Pauline ik zit met 2 gepaneerde schnitzels die ik nu helemaal alleen moet poetsen ;-).
    Geniet van jullie reis, doe ik ook op afstand.
    Veel groetjes en een knuf van Dixie en Sioux.
    Liesbeth

• 26 December 2013 - 12:05

Tante Lucienne:

Hoi christel
    Ben je al bijgekomen van de cultuur schok
    Heb je al kikkers en cavia gegeten en al met je kont boven een gat gehangen
    Goor he al die boerende en smakkende mensen
    Hoe is daar de temperatuur
    Veel plezier
    Gr lucienne