Dag 2 en 3 Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 Beijing

Blijf op de hoogte en volg Christel

24 December 2013 | China, Peking

Helloo!
Gisteren (Maandag) hebben we dag 2 beleefd van onze China reis. (echt gaaaaf!) Opnieuw hadden we een groepsbustour geboekt om onder andere de Verboden stad, Temple of Heaven en het Zomerpaleis te zien.

Gisterenochtend werden we opgehaald met het tour busje om vervolgens naar de bezienswaardigheden te gaan. Onderweg kwamen we vast te zitten in het verkeer. Het was namelijk Chinees spitsuur.... We hadden er dus nog helemaal niet bij stil gestaan dat het een doordeweekse dag was en dat ALLE chinezen moesten werken. Laten we zeggen dat het een aparte ervaring was haha! Overal getoeter, fietsen die je om de oren vlogen en auto's die van links, rechts, onder en boven invoegden. Ze hebben een zeer zeer niet logische rijdstijl.... Onderweg kregen we ook een aantal regels en voorzorgsmaatregelen te horen. Zoals: "Koop niks van de verkoopmannetjes op straat", "Blijf bijelkaar", "We steken altijd samen over" en "Let vooral goed op je eigen spullen". Overigens zaten we nog met 7 andere gezellige mensen in de bus (Mensen van Finland, Singapore, Indonesie en Amerika) --> een echte cultuurbus dus :-)

De eerste bestemming was de Verboden Stad aan het Tiananmen Square, als ik het goed heb begrepen was dat het grootste plein van de hele wereld :-O. Dat eigenlijk heel vreemd is want het zag er helemaal niet zo groot uit.. (zal wel aan onze ogen hebben gelegen ofzo)
Om de Verboden Stad in te kunnen werd je wel ongeveer 10.000 gecontroleerd. Dit vanwege het feit dat een aantal maanden terug een auto in een groeps touristen was ingereden. Dus iederen wordt uitvoerig gecontroleerd. Toen we naar het eerste controle poortje liepen, zagen we dat een mevrouw werd belaagd door allemaal Chinese agenten/ bewakers. Zeker 10 van die bewakers besprongen haar, en op een vrij hardhandige manier.. :-O echt heel erg akelig... Dan besef je eigenlijk pas hoe communistisch en hard dat land eigenlijk is. En toen,, moesten wij nog door dat poortje heen, (Hurray)..

De Verboden Stad was echt groot! Het bestond uit verschillende pleinen en tempels. (Zo mooi!, zie fotos)

Vanuit de Verboden Stad gingen we naar de Temple of Heaven toe. Onderweg hadden we een stop bij een parelfabrikant ofzoiets, -> Dit was zeer toeristisch en je word als het ware gedwongen om eigenlijk iets te kopen. Hierna kwamen we aan bij de Temple of Heaven. In een woord "Indrukwekkend"! Het lag op een hoger punt in Beijing, waardoor je de Skyline van de stad zag.

Vanuit de Temple of Heaven gingen we naar het Zomerpaleis toe en onderweg zijn we gestopt voor lunch en een Chinese massage (spierpijn). Deze massage werd gegeven in een Chinees Gezondheidscentrum, waar mensen werden behandeld op een natuurlijke wijze. Bijvoorbeeld, met acupunctuur en/of kruiden. Hierna zijn we dus verder doorgereden naar het Zomerpaleis, dat ook heel mooi was.

Aan het eind van de dag zijn we naar de Yashow markt geweest. Deze markt bestaat uit zeer kleine winkeltjes waar je door middel van onderhandelen spullen kunt kopen voor heel weinig geld. Ideaal!

Vandaag gaan we nog langs de Silk market en vanavond nemen we de slaap trein richting Datong.

• 24 December 2013 - 15:21

Opa Jan:

Hallo Christel,

Net bij René jouw verslag gelezen.
    Wat heb jij al niet allemaal meegemaakt, ik sta er versteld van.

Ga zoveel mogelijk met de cultuurbus mee als je iets wilt zien, dat is het veiligst.
    Wens je nog een fijne vakantie en mooie kerstdagen in China.
    Ook namens oma.

XXX opa en oma

• 24 December 2013 - 17:35

Marcel :

Nou zeg wat een belevenissen weer, zoals verwacht alweer veel gezien , leuke en minder leuke dingen.zo krijg je wel een mooie indruk van China en hun angst en daaruit vloeiennde heftige reacties.
    We blijven jullie verder volgen , een fijne treinreis naar datong ( stand van de hangende kloosters ?)
    groetjes vanachter de Kerstdis

pap en mam