Thermo leggings, hockey sticks en poutine - Reisverslag uit Toronto, Canada van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Thermo leggings, hockey sticks en poutine - Reisverslag uit Toronto, Canada van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Thermo leggings, hockey sticks en poutine

Blijf op de hoogte en volg Christel

10 Februari 2015 | Canada, Toronto

We zitten nu al meer dan 1,5 week in Toronto, wat vliegt de tijd al ontzettend snel voorbij! In die korte tijd dat we hier zijn hebben we ook al behoorlijk wat meegemaakt en zijn volop bezig met onze Canadese inburgering. Een van de dingen die ik heb geleerd is dat een standaard outfit bestaat uit een thermo legging, iedereen in Canada iets doet met hockey en poutine een typisch (greasy frietjes met veel kaas )canadees gerecht is.

Een van de dingen die mij meteen opviel was hoe ontzettend vriendelijk en behulpzaam de mensen hier zijn! Vanaf het moment dat we aankwamen en met onze zware koffers door de sneeuw naar ons hostel moesten sjouwen werd ons onderweg diverse keren gevraagd of we hulp nodig hadden. Omdat ik hier nog niet echt aan gewend was verdacht ik ze er meer van dat ze er elk moment met mijn koffer vandoor konden gaan dan dat het echt vriendelijk bedoelt was. Ik kreeg al snel door dat dit dus echt puur vriendelijk en beleeft bedoelt was, ik had het gevoel dat ik de komende vier maanden hier wel goed door kon komen.

De vrijdag en zaterdag zijn we heel Toronto door gereisd om ons kamertje voor de komende vier maanden te zoeken. We hadden nooit gedacht dat het zoveel tijd zou kosten om van de ene naar de andere kamer te reizen, waardoor we uiteindelijk twee dagen hebben moeten uittrekken om alle kamers te kunnen bezoeken. Tel hier bij op dat er veel sneeuw lag, het ontzettend koud was en we vanwege het strakke tijdschema zo nu en dan een maaltijd moesten overslaan. Toch hebben we uiteindelijk op zaterdag middag na het bezoeken van ongeveer 15 kamers ons nieuwe ‘’huisje’’ gevonden. De kamer ligt ontzettend centraal in downtown Toronto, namelijk vijf minuten lopen naar the maple leaf centre (grootste hockey stadium) en met een mooi uitzicht op de CN tower (hoe meer Canadees wil je het maken). Daarnaast zijn er nog een aantal leuke bijkomstigheden bij de kamer, zo is er in het gebouw namelijk een zwembad, sauna, bioscoop en een sporthal waar we gratis gebruik van mogen maken. Ook delen we het huis officieel met drie andere maar deze week hebben we het hele appartement nog lekker voor onszelf gehad. Niet verkeerd dus, ons Canadese avontuur begon al erg goed!

De maandag zouden we officieel beginnen aan onze eerste dag bij de organisatie. Alleen kregen we ’s morgens een mailtje van onze begeleider dat we een ‘’snow day’’ hadden. Dit was voor mij en Emma allebei een nieuw fenomeen, we hadden nog nooit een ‘’snow day’’ meegemaakt in Nederland. We besloten dat we dit niet erg vonden en nog een dag extra de stad konden verkennen en eindelijk konden uitrusten na een paar drukke dagen. We zijn boodschappen gaan doen bij honest ed (zeer bijzondere winkel). Als echte Nederlanders dachten we hier wel even naartoe te lopen het was maar 45 minuten lopen, heen was geen probleem, maar teruglopen met zakken vol boodschappen in de sneeuw is een ander verhaal. Weer een ervaring rijker.
Dinsdag hadden we onze eerste stage dag, geen sneeuw vrij helaas. Het was ontzettend leuk om met iedereen kennis te maken, we werden heel hartelijk ontvangen door iedereen een meteen op een lunch getrakteerd. Dit begon al goed. We hebben ook erg leuke collega’s die ons uitnodigen om echt ‘’mexicaans’’ bij hen thuis te gaan eten of meenemen naar een hockey wedstrijd, iets wat natuurlijk niet mag ontbreken bij een bezoek aan Canada. Tot nu toe nog niks op of aan te merken aan de organisatie dus. Ons kantoor ligt ook midden downtown, vanaf onze kamer zijn we binnen 20 minuten op kantoor. Vanuit het kantoor hebben we ook een ideaal uitzicht op de CN tower.

Opvallend is dat in Toronto veel winkels en sportcomplexen onder de grond zijn gevestigd. Zo heb je hele winkelcentra en gangenstelsels die zich onder de stad uitbreiden, niet zo gek als je je bedenkt dat het in Toronto ongeveer 6-8 maanden per jaar winter is. Ook leuk aan Toronto is dat het echt een multiculturele stad is, je komt mensen van over de hele wereld tegen. Omdat onze kamer dus zo centraal zit lopen we elke dag naar ons werk met een uitzicht op de skyline van Toronto, mijn dag kan slechter beginnen. Voor nu lots of Canadian greetings from Toronto!

• 10 Februari 2015 - 16:35

Linda :

Heey Christel!

Mooi zeg, goed om te horen dat het je nu al bevalt! Hoe koud is het daar :P?

Geniet ervan en veel plezier/succes met je stage!

Groetjes,
    Linda

• 10 Februari 2015 - 17:57

Amber:

Leuk om te horen dat het zo goed bevalt! Al had ik natuurlijk al wat via app te horen gekregen;p
    En leuk dat er een paar foto's bij zitten!

Xx
    Amber

• 15 Februari 2015 - 15:54

Lydie:

Ha Chistel,
    Leuk om te horen dat je je al zo goed thuis voelt in Toronto!!! Ik kijk met veel plezier uit naar je volgende berichtjes. Heel veel plezier!!!

gr Lydie