Back in Providence - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Back in Providence - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Back in Providence

Blijf op de hoogte en volg Christel

30 December 2012 | Verenigde Staten, Providence

We arrived safely in Providence last night.

Het was wel heel even spannend of/hoe we aan zouden komen. We zijn gisteren rond 5 uur vertrokken vanuit New York en er was al voorspelt dat het zou gaan sneeuwen maar dat het zo erg was.....we kwamen echt midden in een sneeuwstorm terecht. We hebben dan ook over dat stuk waar je normaal ongeveer 3 uur over rijd zeker 6 uur gereden.We wisten gisteren wel even dat niet hoe we thuis aan zouden komen, het was echt gevaarlijk op de weg. Er waren precies achter ons een auto gecrashed en kwam tegen een vrachtwagen aan. Ook stonden er langs de kant genoeg auto's in de vangrail. Maar Pim heeft ons er echt heel goed doorheen geloosd. Maar je kunt je voorstellen dat toen we thuis waren bijna de grond kuste, zo blij waren we.

We hebben nog 1,5 dag in New York gehad. Na de apple store zijn we naar het museum of natural history gegaan. Dit was echt een enorm museum maar wel heel gaaf. Ze hadden een grote zaal waar dinosaurussen stonden en hadden een ruimte ingericht waar de big bang was nageboost. We hebben hier de rest van de dag nog kunnen vertoeven
Daarna zijn we wat gaan eten en hadden we een enorme cocktail gedronken die heel bekend was van dat restuarant, een bombshell. Er zat een corona flesje in het midden. Toen de serveerster de drankjes bracht werd deze eerst over ons heen gegooid maar ondanks dat was die overheerlijk
Hierna zijn we doorgelopen naar Top of rock. Dit is net zoals empire statebuilding een uitkijktoren. We waren niet de enige met het idee om hier naartoe te gaan. We moesten eerst 2 uur wachten voordat we naar boven konden en toen moesten we nog in de rij staan. Maar het uitzicht was onwerkelijk mooi, dus het was het helemaal waard.

Zaterdag was onze laatste dag in New York. We zijn als eerste kaartjes gaan halen om naar het museum op ground zero te gaan kijken. Maar omdat we weer twee uur moesten wachten voordat we naar binnen mochten zijn we richting wall street gelopen en zijn we hier wat gaan eten.
Toen we het terrein op mochten was het museum dicht en hebben we alleen het memorial gezien wat ook heel indrukwekkend was.
Hierna zijn we nog even doorgegaan naar Macy's en als laatste hebben we de brooklyn bridge bezocht. Hier moet je normaal een mooi uitzicht hebben over de stad maar het was nu heel mistig.
We hebben wel alledrie echt genoten van New York en hebben in die paar dagen zoveel megemaakt en gezien. Het was het allemaal waard.

Nu ligt er hier dus heel veel sneeuw. We gaan dan zometeen ook gezellig sleeen.

Auf wiederschnitzel

• 30 December 2012 - 18:53

Pauline:

Gaaaaaaaaaaf! :-D

• 31 December 2012 - 10:08

De Mommen:

Hey alle drie

Wat super om ook de laatste dag in New York te lezen, geweldig dat jullie zoveel hebben ondernomen en ervan hebben genoten.
    Vandaag 31 December, oudjaar, het is hier 10.00 uur in de ochtend en er is al vanaf 9 uur volop vuurwerk te horen, vooral rondom de vijver. Joost zit klaar om naar Rob te gaan om al wat voorpret met vuurwerk te hebben. Stijn is inmiddels in Eindhoven en viert daar Nieuwjaar, Koen en Joost gaan naar Mitchel in Heerlen en Paul en ik gaan naar Rotterdam voor het grote vuurwerk. Wij vertrekken vanmiddag en gaan samen met Monique en de prins!
    Kortom als gezin zitten we overal in NL en zelfs de VS.

Voor jullie ook een heel gelukkig en mooi Nieuwjaar , blijf genieten van jullie trip en tot..........

Liefs alle Mommetjes groot en klein.

• 31 December 2012 - 19:33

Anita:

Hallo allemaal,

Wat een verhaal; het kon zo uit een film gekomen zijn. Wel fijn dat jullie heelhuids die sneewstorm overleefd hebben. Geniet er maar lekker van; wie weet krijgen we dit jaar geen sneeuw meer.
    Jullie hebben al veel gezien op die week tijd.
    Bij ons is alles als vanouds op oudejaarsdag; we hebben wafels en oliebollen gebakken. We zijn dit jaar met zijn tweetjes, Martijn en Myrthe gaan buitenshuis oud op nieuw vieren. Morgen gaan we nieuwjaar wensen en dan zitten de vrije dagen van pap er weer op.
    Nog veel plezier
    wensen jullie de van Meijeltjes uit Klimmen