NEW YORK - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu NEW YORK - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

NEW YORK

Blijf op de hoogte en volg Christel

27 December 2012 | Verenigde Staten, Providence

Even een snel verslagje vanuit New York
We zijn gister middag rond 2 uur aangekomen. We hebben 3 uur gereden. Het ging allemaal heel goed tot we net iets voor New York waren. Hier hebben we een halfuur echt stil gestaan voordat we weer verder konden rijden. Toen we New York binnenreden zagen we de skyline. Ze zeggen dat je die minstens een keer in j eleven gezien moet hebben. Het was zo mooi, we kwamen aanrijden en van een afstand zag je dan die skyline liggen. Het was een geweldige ervaring

Na 10 minuten verder rijden kwamen we aan bij het hotel. Het was het hotel city view. Het had dan ook een prachtig uitzicht op de skyline van New York aan de ene kant maar aan de andere kant ligt dus een enorme begraafplaats
Nadat we de koffer op de kamer hebben neergezet zijn we richting de stad gegaan. Binnen 15 minuten stonden we midden op 5th avenue naar boven richting de enorme wolkenkrabbers te kijken. We hebben ere en uur over gedaan om 5 straten van 5th avenue aft e lopen. We zijn naar het Donald Trupm gebouw geweest, tiffany and co etc. Na 5th avenue zijn we richting het Rockefeller center geweest waar de enorme kestboom staat en de gratis schaatbaan. Karlijn en ik vonden het jammer dat er geen sneeuw in Amerika was met kerstmis. Nou onze wensen leken in New York verhoord te worden. Het begon er keihard te sneeuwen, na 10 minuten begon het keihard te regenen hierna begon het heel hard te hagelen. We waren dus naar een paar minuten al een stel verzopen kitten, maar dit lieten we de pret niet bederven. We liepen naar Times square en warden hier verblind door al het licht. Het was zo gaaf , je kwam aanlopen en je zag al die worden. Het was unbelievable zoals de amerikanen zouden zeggen. We zijn op Times Square naar de grote M&M store geweest en naar een speelgoedwinkel wwaar ze zelfs een reuzenrad binnen hadden staan. Echt serieus niets is te gek voor die amerikanen. We zijn er wel al achter gekomen dat hoe groter hoe beter in Amerika. Nadat we een tijdje rond hadden gelopen op Times Squarwe en nu wel echt helemaal door en door nat en koud waren zijn we een echte amerikaanse hamburgertent gaan zoeken en kwamen we uit bij Bills hamburger. Het had al een echte amerikaanse inrichting maar de mensen die er werkte waren pas echt het toppunt van Amerikaan zijn. De vrouw die ons bediende was niet al te zuinig met woorden als, doll, angel, love etc. Aah om gek van te worden, maar dessaltemin had de eerste echte amerikaanse maatlijd Karlijn en mij erg goed gesmaakt
Doordat we erg moe waren en nog steeds doorweekt zijn we hierna gaan slapen.
Vandaag een nieuwe dag en we zijn al begonnen met een heerlijk amerikaans ontbijt waarbij echt niets ontbrak, zoals chocolade donuts, wafels etc.

(sorry voor de slechte spelling maar er zit nogal een tijdlimiet op de computer en het bevordert niet echt de schrijstijl)

Ken je de grap van het meisje dat naar New York ging zonder beurs?

Bye Bye

• 27 December 2012 - 16:25

Pauline:

Aaaaaaah super!!!! :-D xx

• 27 December 2012 - 18:39

Marcel:

wat een ervaringen, prachtige ervaringen ,maar zoals alles in het leven hoeft bigger niet beter te betekenen.
    Denk ook eens aan ons "haantje "in klimmen waar je ook altikd vriendelijk wordt geholpen en onze prachtige kerk die je van veraf al kunt liggen ( ook een soort skyline).genoeg geouwehoert, alle gekheid op een stokje geniet van new york , zorg dat jullie niet verkouden worden
    we hebben hier ook nog lekker vakantie, het weer is niet geheel optimaal, veel regen, maar we amuseren on sheerlijk, martijn maakt komende zaterdag zijn eerste vlucht in een ECHTE cockpit ( is wel maar een simulator0, het begin is er
    verder groetjes vanuit klimmen en blijf schrijven= leuk
    gr pap

• 28 December 2012 - 11:35

Lydie:

Hi Christel,

Ik volg je op de voet, temeer omdat NY hoog op mijn to do lijstje staat, en Britt in april naar de big apple vertrekt!!!!!!

Heel veel plezier, geniet ervan en bilijf schrijven.
    groetjes Lydie

• 28 December 2012 - 17:08

De Mommen:

Hee lieve dames,

hopelijk nog steeds onder de indruk van al dat moois en big's van New York. Ik was net bij Monique en zij heeft mij nog even de foto's laten zien van New York in Mei, wat een gebouwen!
    Ben toch stiekem benieuwd van die grap van het met met zonder beurs, dus wie weet horen we de oplossing nog.

Amuseer jullie een tot schrijfs liefs Anneke