Vlucht + 1e dag Amerika - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu Vlucht + 1e dag Amerika - Reisverslag uit Providence, Verenigde Staten van Christel Meijel - WaarBenJij.nu

Vlucht + 1e dag Amerika

Blijf op de hoogte en volg Christel

25 December 2012 | Verenigde Staten, Providence

Karlijn en ik zijn net een dag in Amerika maar we hebben al heel erg veel meegemaakt.

Allereerst de vlucht, we hadden perfecte plaatsen bijna helemaal achteraan. Als we naar de wc moesten konden we er als het ware rollend naartoe. Het enige nadeel was dat het er constant naar eten rook waarvan we behoorlijke honger kregen. Heten eten was wel echt lekker. We vonden de vlucht ook wel goed verzorgd. Je kwam niks tekort.

We hebben tijdens de vlucht meegemaakt hoe streng er gecontroleerd wordt op binnenkomst in Amerika. In het vliegtuig moest je een formulier invullen met je paspoort nummer en waar je ging verblijven (na 3 pogingen van mijn kant was het ook eindelijk gelukt, je mocht namelijk niks doorgestreept hebben op je formulier)
Ook de douane in Amerika was niet makkelijk. Je moest eerst twee keer vingerafdrukken laten maken en hierna ook nog een van je hele hand. Daarna moest er nog een foto van je worden gemaakt. Tijdens deze hele keuring kreeg je ook nog een overhoring met waar je ging verblijven, hoelang je bleef en dit dan ook op een typische douane manier (er kon geen glimlach vanaf)

Ik kwam op de luchthaven Newark Amerika bijna niet binnen door een domme fout en slechte verwijzing. Ik liep richting een extra controle waar je naartoe moest voor wanneer je eten in je koffer had. Dat had ik niet en ik had mijn formuliertje al ingeleverd waardoor ik dus weer door een andere controle moest, die man maakte me het niet makkelijk en ik kreeg weer een overhoring.
Karlijn had op Newark ook niet echt geluk. Die heeft een drug test moeten doen daarna moest haar tas nog eens extra gecontroleerd worden door een douchegel.

Na de eerste minuten horror in Amerika zijn we even met onze buurman in het vliegtuig Wesley die ook voor de eerste keer in Amerika kwam en richting Arizona ging even bij gaan komen bij een echte Amerikaanse snackbar; Mc Donalds.
Na ons eerste Amerikaanse meal konden Karlijn en ik op het vliegtuig richting Boston stappen. Dit was een hele snelle vlucht binnen een uur stonden we al in Boston op de grond. In het vliegtuig hadden we nog een echte amerikaanse leren kennen die uit Florida kwam. Ze had ons nog een aantal tips gegeven over wat we misschien nog konden gaan doen. Tijdens het opstijgen van de vlucht hadden we een view op de skyline van New York.

Toen we op het vliegveld aankwamen hadden we Pim al snel gevonden. We hebben de koffers gepakt en zijn naar de auto van Pim gelopen. Pim had zich verreden waardoor we door downtown Boston kwamen.
Toen we eenmaal weer goed reden zijn we nog snel boodschappen gaan halen in een amerikaanse supermarkt. Hierna zijn we doorgereden naar Providence. Na een klein uurtje kwamen we aan bij het huisje van Pim. Hier hebben we nog wat soep gegeten en zijn toen gaan slapen (9 uur Amerikaanse tijd, 3 uur ' s nachts nederlandse tijd) Zoals Pim voorspelde werden we om 7 uur 's morgens alweer wakker. (1 uur smiddags nederlandse tijd) Karlijn en ik hebben toen op de bank naar Amerikaanse tv gekeken, hier werden we allebei niet echt happy van. Wat zijn die mensen allemaal (te) vrolijk op tv. Toen ik dat zo zag begon ik de nederlandse reclames te missen.

Nadat Pim wakker was hebben we een heerlijk kerstontbijtje gemaakt. Hierna hebben we de cadeautjes uitgepakt. Voor Pim hadden we het spel stef stuntpiloot gekocht.

Nadat we de cadeaus hadden uitgepakt zijn we Providence ingegaan. Hier hebben we 2 uurtjes kunnen vertoeven. We zijn het centrum van Providence ingelopen, wat hier opvalt in Amerika is dat alle winkels in een mall liggen, in het centrum staan alleen de kantoor gebouwen
We zijn terug over de campus van Brown gelopen.

Nu zitten we even heerlijk op de bank en zijn we nog even de plannen voor morgen aan het bespreken: dan gaan we namelijk naar NEW YORK.

Conclusie van onze reis tot dusver; de eerste dag van de reis was vermoeiend, we hebben een hele dag gereisd. Maar we mogen niet klagen want in het vliegtuig was alles goed geregeld en konden we non stop films kijken.
Karlijn en ik merken wel dat we een kleine jetlag hebben. Dit laten we de pret niet bederven. Tot dusver hebben we het erg naar onze zin.

We keep you posted

• 25 December 2012 - 21:48

Demi:

Ah gelukkig zijn jullie veilig aangekomen! Ik ga jullie zeker volgen via deze blog!
    Veel plezier nog! En ga even voor me naar de Starbucks haha!
    Fijne kerst :D en heeeeel veel plezier in new york!
    Xxxxx

• 26 December 2012 - 09:34

De Mommen:

Hee die dames en Pim,

Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen. Op dit moment is het half tien in de ochtend, dus jullie zullen nog wel in bed liggen. Stijn moet zo werken, dus die heeft net ontbeten. Wij gaan over een uur aan ons tweede kerstontbijt beginnen en daarna lekker rustig.
    Heel veel plezier voor jullie en geniet van al het bijzonders.

Liefs de Mommen

• 26 December 2012 - 09:54

Pauline:

Hey!
    Wat super dat alles (buiten alle omstandigheden) toch goed is gegaan! Haha en een drugstest... dat kan alleen Karlijn overkomen hahaha xD Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van de jetleg en kunnen jullie veel leuke dingen gaan doen :-)
    Heeeel veel plezier!

XX

• 26 December 2012 - 15:53

Marcel:

Jullie zijn dus al begonnen met een intensief dagje en hebbeb al iets meegekregen van amerikaanse gewoontes, zo slecht is het in ons klein kikkerlandje dus nog niet !!
    pim wordt geloof ik in de watten gelegd door de beide dames.
    het is hier nu 3 uur in de middag en zijn net terug van het kerstmenu bij opa U'berg, was gezellig, maar ook weer fijn om op ons eigen stekje te zijn.
    hier is de afgelopen dagen heel veel regen gevallen , weer om gezellig binnen te zitten.
    luek om jullie verhaal te blijven volgen, alvast fijne dagen in New York
    gr "oet clumme van pap en mam"

• 27 December 2012 - 17:02

De Mommen:

Hey meiden en heer,

Wat leuk om ook al een berichtje vanuit New York te krijgen. Wij hadden gedacht dat het pas weer vanuit Boston zou komen. Tja SMALL dat kennen ze niet echt in de VS. Jullie moeten wachten pas in NL weer, voorlopig alles BIG!!!!!!
    Gelukkig regent het ook bij jullie, want hier loopt het zwembad zelfs in de winter over, ongelooflijk wat een regen.
    Veel plezier en tot schrijfs

Liefs alle Mommen en Opa en Oma